onsdag 17 mars 2010

He opened up his little heart

Stood at the table where she sat and
removed his hat with respect of her presence

Presents her with the pictures and says
These are just ghosts that broke my heart before I met you
These are just ghosts that broke my heart before I met you

William och Emily sitter på café idag.
Han bjuder henne på tårta och kaffe.
Jag gömmer mig i hennes tröja.
Det är så orättvist, att hon är så lik mig
och ändå är det hon som får sitta där och prata med honom.
Nej, jag är inte kär i William. William är bara en vän jag önskade att jag hade.
Och så får hon sitta där. När hon inte ens tycker om honom lika mycket.
Visst har jag målat upp henne att vara så lik mig som möjligt
men det är ju ändå inte jag. Bara på insidan,
resten är bara som jag vill att jag skulle vara.
Fast jag vet att jag aldrig kommer bli som henne,
hon är alldeles för bra. William också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar