fredag 26 mars 2010

Eyes lit I want short breaths

Min sönderbitna läpp har blivit infekterad
Jag kan inte hjälpa att göra det värre
Mitt rum luktar ruttet och kvävt
Jag öppnar fönstret och vädrar
Natten fyller mina lungor och
jag önskar att jag kunde vara som dig
andas leva skratta gråta skrika sjunga som dig
Men jag vet att det aldrig kommer hända
Jag kommer nog egentligen alltid vara den här
sönderbitna och sönderrivna tjejen som svär hela tiden
och lever i en stor fet jävla dimma av lögner, drömmar, hat och musik
Men det är precis så jag är, och jag kan inte hjälpa det
och jag kan inte heller hjälpa att jag inte orkar umgås med människor ibland
Jag kan inte heller hjälpa att varenda litet jävla ord som lämnar min kropp
Bara lägger sig fel och blir kantigt och oförstående och jag förstår om ni
blir ledsna, arga, men bara snälla förstå att jag inte gör det för att jag inte
tycker om er, för att jag inte vill vara med er utan för att jag bara tycker att
jag inte förtjänar allt det där utan att jag egentligen bara vill sova för det
är just det min kropp behöver nu för att jag iallafall skulle kunna yttra
en enda sanning som är positiv om mig själv. Förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar