måndag 3 maj 2010

Hide my head I wanna drown my sorrow

Herregud sluta vara så jävla misslyckad andas då lev
res dig upp rör på dina ben men det där är din arm, du ska
röra på din ben korkade fan sluta bara sitt där gör något med
ditt liv, res dig upp, anteckna allt folk säger, bli som dom andas
riktiga andetag, öppna dina ögon och se att inget kommer bli
som du vill det är omöjligt för luften kommer aldrig glittra
och han där du vet kommer aldrig kyssa dig eller
värma din kalla hand inget kommer bli som du vill förstår
du väl sluta ligg där och gråt som någon slags barnunge bara
res dig upp och säg vad som är fel, ta itu med det och sen lev,
lev ditt liv. hur ska jag kunna leva mitt liv när jag inte ens vet
hur man går ut på en promenad, ringer en vän, gråter inför
andra eller berättar hur man mår, hur ska jag kunna
leva mitt liv, berätta vad felet är, när felet är jag själv,
och hur ska jag kunna ta itu med felet,
när det inte ens går att fixa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar