torsdag 15 april 2010

Saturday get nothing done

Dricker kaffe, går till biblioteket, går hem, pratar med min syster och dricker té, smsar, lyssnar på placebo och antony & the johnsons, gråter, går på promenader för att var ensam, försöker plugga, känner mig misslyckad, lyssnar på i know om och om igen, går sönder så fort han sjunger the past will catch you up as you run faster, drömmer mig bort, läser bloggar, tänker att det finns så många människor jag hade velat lära känna, så många människor jag hade velat komma nära och prata med, så många människor jag aldrig kommer ens få träffa. Kommer nog alltid bara sitta i mitt rum, läsa, lyssna på Bird Gerhl, titta på min fina vägg, önska att jag hade kunnat hoppa in i den, vara någon helt annanstans. På tal om det har jag klistrat upp fler bilder på väggen nu, inte bara på ett och samma band, även om det ganska är frestande. Lilla antony finns också där nu också. Henrik, morrissey, patrick, conor, också. Men mest på placebo. fortfarande. Kan inte hjälpa att avguda dem så mycket som jag gör. Nästan lite skrämmande. Men nu ska jag nog ta mig i kragen och..inte plugga, nej, gå till biblioteket. Fast det är fint. Bob Hansson gick inte till gymnasiet, han gick till biblioteket.
Fast iofs går jag inte på gymnasiet, men det gör inget.

I am a bird girl now, I've got my heart
here in my hands now.
I've been searching,
for my wings some time
I'm gonna be born
into soon the sky.
'Cause I'm a bird girl and
the bird girls go to heaven.
I'm a bird girl
and the bird girls can fly, the bird girls can fly.

2 kommentarer:

bigballadofnothing sa...

det finns inga ord för hur fina placebo är
&din blogg är fin. Sådär ärligt fin.

pissboy sa...

åh, tack så hemskt mycket.

Skicka en kommentar