onsdag 7 april 2010

No escape in gravity

Skratt från köket, skratt från allas rum, skratt ner för gatan, skratt inne i affärerna, skratt överallt. jag ser dig vart jag än tittar. där har du stått och där hade du kunnat stå. där hade du kunnat stå och titta på mig och le och kylan som alltid finns där, oavsett om jag är inomhus eller utomhus, hade inte existerat. allt hade varit varmt och tryggt. alla känslor hade kommit tillbaka och jag hade kunnat skratta, gråta, le, skrika, utan att allt fastnar i halsen och känns fel och skevt. fast det kommer aldrig hända, för jag vet inte ens vem jag pratar om. har nog aldrig vetat det heller. jag satt på lekplatsen, hade klätt upp mig i min finaste svarta kappa och i mina finaste lackade skor. läpparna röda och kinderna kalla och bleka. försökte klä upp mig ju, försökte vara fin, jag försökte verkligen. men ingenting blir som jag vill och jag ville gråta men mina tårkanaler fungerar inte. kanske har allt det där tagit slut. kanske är det här inte min kropp. för det känns inte som min kropp. jag är för stor och för fel för allting. ord som jag älskar att forma kommer alltid fel ur mig. ord som senare får mig att vilja slita av mig mitt hår. varför i helvete kan jag inte prata som jag vill? skrika se ut och vara som jag vill? allt blir fel. och jag vet att jag är självisk och elak men jag älskar er. fattar ni inte det? jag älskar älskar älskar er. jag behöver er mest av allt. även om jag får lust att bara skrika och jag vet inte, fan. jag försöker ju förklara, jag försöker verkligen det. jag försöker förklara allting på ett bra sätt men det går inte. bli inte arg på mig, hata mig inte, alla jag älskar försvinner och jag behöver er mest i hela världen.

1 kommentar:

Evelyne sa...

Moa, du är fin du är bra, nej du är inte bra du är bäst. Du är bara rätt människa på fel plats! Du är fin! Och du var fin när du klädde upp dig! Jag ville krypa in i ditt skinn och bli då, det vill jag hela tiden för du är fin och snäll!
Nej, jag försvinner inte! Jag stannar så länge som jag måste för att få se dig glad! Jag älskar dig och tänker stanna tills du blir glad, jag kommer stanna när du är glad också, och när du är ledsen, jag stannar alltid för jag älskar dig och du får mig att le, och du är som en syster för mig! Du är den vännen man aldrig någonsin glömmer, för du bryr dig på riktigt, och jag bryr mig om dig på riktigt!
Denna kommentaren kanske blev lång och fel men du är vacker du är bra du är snäll och du är så jävla bäst att det inte går att beskriva det! FATTA DET NU! Jag älskar dig syster dyster och jag tänker inte vara arg på dig för att du är ledsen för det är vi alla någon gång.

Ingen vind kan blås omkull oss nu

Skicka en kommentar