tisdag 27 april 2010

Drowning by numbers

Som om du skulle någonsin vilja ha någon med dålig andedräkt svettiga
handflator smutsiga kläder och utkletat smink. Som om du ens skulle vilja
ta i min hand. Som om du ens skulle vilja värma mig när det blev kallt.
Som om någon i den här världen skulle vilja ha något att göra med ett
psykiskt stört jävla cpäckel som drömmer om omöjliga saker, läser och
lyssnar på musik jämt. Som om någon skulle orka med någon som inte
ens minns hur man är trevlig eller ärlig. Hur man står upp för sig själv.
Hur man vågar. Som om någon skulle orka med mig.

2 kommentarer:

Evelyne sa...

Blue, sluta.
Du är inte mer svettig än någon annan, du har inte sämre andedräkt än någon annan, du har inte smutsigare händer än någon annan, du har inte mer utkletat smink än andra. Du är så jävla bra, sluta.
Du är så jävla underbar. Du är fin och underbar och bäst. Sluta bli ledsen över de små idioterna i skolan som inte börjat svettas än, som aldrig egentligen är rena om händerna, som äcklar mig bara genom att öppna deras jävla munnar, som inte ens vågar andvända smink efter som att 'mamma säger att dem inte får'. Du är så jävla mycket bättre än dem.
Låt dem för i helvete inte krossa dig!
Vad vore jag utan dina andetag?

Livia sa...

Du luktar gott, tycker jag.

Skicka en kommentar